Anulowanie przesyłki zagranicznej
Kiedy chcemy wysłać paczkę, w formularzu wysyłkowym musimy uzupełnić wszystkie bardzo istotne dane. Co w przypadku, jeśli podczas wypełniania formalności popełnimy błąd? W takim przypadku to nic straconego, ponieważ przesyłkę można anulować. Dowiedz się i sprawdź, jak to zrobić!
Anulowanie przesyłki – krok po kroku
Cały proces anulowania przesyłki zagranicznej jest oczywiście różny dla każdego kuriera. Jednakże zasada wygląda bardzo podobnie i z pewnością każdy przewoźnik umożliwia anulowanie usługi, jaką jest nadanie paczki. Ważne jest, aby pamiętać, że w przypadku kiedy kurier danego przewoźnika odbierze już naszą pocztę, proces anulowania przesyłki zagranicznej nie będzie możliwy. Dlatego, zawsze podczas wypełniania jakiegokolwiek formularzu, istotne jest, aby bardzo dokładnie wpisywać wszystkie dane i przed akceptacją koniecznie je sprawdzić!
Anulowanie przesyłki zagranicznej z AlleKurier
AlleKurier to broker kurierski, który współpracuje z wieloma przewoźnikami. Za pomocą tej platformy można zamówić, np. przesyłki zagraniczne. Ale czy można anulować tego typu zamówienie? Oczywiście, że tak. Proces anulowania paczki zaczynamy od zalogowania się na swoje konto użytkownika. Następnie przechodzimy do panelu „Moje konto”, a potem klikamy opcje „Przesyłki”. Kolejny krok to wybranie paczki, której wysyłkę chcemy anulować. W menu „operacje” znajduje się opcja „anuluj zlecenie” i jeśli ją wybierzemy, realizacja usługi zostanie przerwana. Pamiętaj, że jeśli ten przycisk nie znajduje się w menu, to znaczy, że status przesyłki nie pozwala już na anulowanie całego procesu wysyłki.
Anulowanie przesyłki zagranicznej InPost
InPost to Polska firma kurierska, która jest z jednym liderów na krajowym rynku. Jak wygląda proces anulowania przesyłki zagranicznej InPost? Bardzo prosto! Jeśli po wygenerowaniu etykiety przez aplikację mobilną, szybkie nadawanie lub przez managera paczek zrezygnujesz z wysłania paczki, to nic nie szkodzi. W łatwy sposób możesz anulować całą transakcję. Wystarczy wypełnić specjalny formularz, gdzie wszystko jest dokładnie opisane. Pamiętaj, że anulowanie przesyłki zagranicznej InPost jest możliwe tylko, wtedy kiedy paczka jeszcze nie została nadana.
Anulowanie przesyłki zagranicznej DHL
Tak samo jak w przypadku innych kurierów, anulowanie przesyłki zagranicznej DHL może się odbyć tylko wtedy, jeśli nie została ona już odebrana i wysłana przez przewoźnika. Aby anulować cały proces, należy wejść w zakładkę „Zarządzaj przesyłkami”, następnie we „Wszystkie przesyłki” i „Anuluj przesyłkę”. Pojawi się komunikat proszący o potwierdzenie czy na pewno jesteśmy pewni tego, że chcemy anulować przesyłkę. Po potwierdzeniu komunikatu nasza paczka lub przyjazd kuriera zostaną anulowane.
Anulowanie przesyłki zagranicznej – podsumowanie
Każda firma kurierska lub broker udostępniają możliwość anulowania przesyłek. Chęć takiego działania może wynikać np. ze źle wprowadzonych danych nadawcy lub odbiorcy. Dlatego za każdym razem podczas uzupełniania jakiegokolwiek formularza, warto skrupulatnie i powoli wpisywać wszystkie dane a na sam koniec dokładnie sprawdzić ich poprawność.